Sunday, May 14, 2006

Bugün benim dogum günüm....




Dün itibariyle yas 29 ....Yolun neresindeyim bilmiyorum..Tibbin ilerledigini ve eskiden amansiz sayilan bircok hastaligin tedavisinin bulundugunu varsayarsak fena yerde degiliz..Ama evinin balkonunda cay icerken, asagida birseyleri kutladigini sanan bir psikopat tarafindan vurulma ihtimali, kestirmeden bizi yolun sonuna getirebiliyor..teknoloji gelisiyor ama yolumuzu tahmin ettigimiz kadar uzatamiyor..


Hatirliyorum da, ben ilkokul 4. sinifa giderken ailemizi anlatan bir ev ödevi hazirlamistim "Annem 29 yasinda ve ev hanimi...." cümlesiyle basliyordu ödevim...Ben 29 yasindayim... ve 4.ayini daha yeni gecmis bir bebegim var...Doganin bana en güzel hediyesi..Kendimi bildigimden beri dogumgünü mumlarini üflerken standart bir dilegi tekrarlarim icimden ,bütün sevdiklerimi kidem sirasina göre siralar ve hepsine saglik dilerim...iste bu yil ki hediyem ,sahne ismiyle sütoburum, sevdiklerimin top 10 listesini altüst etti..artik 2o yildir her gece tekrarlamaktan ezberledigim dualarimin bütün metni degisti..


10.yasgünümü hic unutmuyorum..o kadar mutlu olmustum ki,tek haneli rakamlardan cift hanelilere terfi etmistim...Büyümüstüm..hem de birden bire...20.yasgünüme kadar, gelen hediyelerden baska derdim yoktu dogum günü kutlamalarinda...Ama 21. yasimi kutlarken ilk defa yillarin ne kadar cabuk gectigini farkettim..Ta ki 29.yasgünüme kadar, dogum günlerimde cevremdekilerin inatla ,kutlar gibi gözükerek bana bunu hatirlatmalarindan nefret ettim..ama bu sene cok mutlu bir dogum günü yasadim...dün sabah ogluma dogum günüm oldugunu anlatmaya calisirken ve o umursamaz burnumu tutmaya gayret ederken farkettim ki evet yillar su gibi akmis ama beni kücük, minyatür bir cennetin tam ortasina götürüp birakmis..

3 Comments:

Blogger pinomino said...

Mutlu Yıllar Sütoburcum:))
Ne güzel daha 20 lerdesin:) ben ise 3'lü hanelere geçtim çoktan (8 aydır:)
Bu arada dediğin gibi sınırlar zorlanıyor anne olunca, en kötüsü ise uykusuzluk değil mi..moralini bozma..çoğu zaman insan aşırı vicdan azabı çekiyor isyan ettiği için ama bu çok doğal birşey..ben her ne kadar en komik ve neşeli taraflarını yazsamda annelik zor zanaat..çok öptüm ikinizide:)

3:12 PM  
Blogger Sütobur said...

pinocum,bu senenin tadini cikarayim diyosun yani..
--kac yasindasiniz hamfendi??
--20 küsür ...diye cevap verebilirim hala...
Vicdan azabi meselesi bende tavana vurdu artik,esim de olayin farkina vardi ve darbe yapti..esimin agustosta girecegi bir sinav var,1 yildir bu sinava hazirlaniyor.Ben dogumdan sonra bebekle tek basima basederim sen sadece ders calis gibi bir laf etmistim..Biliyosun ben anneanne veya babaanne gibi faydali kavramlardan uzak yasiyorum..ama 5.aydan sonra benim sinirler fazla haslanmis spagetti gibi oldu..artik geceleri vardiyali sisteme gectik..mutluyum huzurluyum...

Bilgecim senin de anneler gününü kutlarim..icimden bi ses diyoki senin de bu yakinlarda (+10,-10 gün) dogumgünün olmali.Rüzgarin annesiyle öyle cok sey paylasmisiz ki bu tür bilgiler de yer etmis bende..Tü Tü Tü ozzycime,valla bu aksam bebisin aglayarak uyanirsa asla sorumluluk kabul etmem..:)
Terrible 2 yi ben 2.bebis olarak yorumladim..sabahlar niyetine..dogru mu anlamisim..valla bu kadar uslu genleriniz varken hic beklemeyin derim ben ...rüzgari benim icin de koklarsin olur mu..ben en yakin agustosta görebilecegim ne yazik...cok öpüyorum..

7:16 AM  
Blogger Imo Mzi said...

ya ne güzel anlatmışsın sütobur cum şu anne olduktan sonra hissedilenleri.bende kendimi aşkı yeni keşfetmiş gibi hissediyorum.eh doğanın bir hilesi olsa gerek bu.babalarada biras ayıp oluyor ama olsun idare ediveririler birkaç yıl artık.
doğum günün kutlu olsun bu arada ,bencede hala 20 lerde olmanın tadını çıkatmalısın ,ben artık doğum günlerimi pekde hatırlamak istemiyorum mesela..

4:32 AM  

Post a Comment

<< Home